Elevporträtt.

Lein berättar om naturvetenskaps-programmet på KLARA

Lein studerar naturvetenskapsprogrammet med inriktning naturvetenskap på Klara Teoretiska Gymnasium Malmö. I framtiden har Lein funderat på att studera till läkare eller arkitekt och då passade naturvetenskaps inriktningen bra.

Hur är det att gå på KLARA?
– KLARA var ett bra val för mig! Vi har bra gemenskap och man känner sig sedd av lärarna. Alla är väldigt trevliga mot varandra och jag trivs bra.

Varför valde du Naturvetenskapsprogrammet?
– Jag valde först Samhällsvetenskapsprogrammet men sedan ångrade jag mig då jag varit inne på att bli läkare eller arkitekt. Så jag bytta till natur vilket passade mig och mina mål för framtiden bättre. Man måste lägga ner tid och ha fokus så går utbildningen bra men det hjälper att jag får bra stöttning av lärarna.

Lärarna på KLARA

Lein tycker att lärarna är engagerade och brinner för att du som elev ska uppnå dina studiemål.
– Detta gör de genom att se till att undervisningen sker på bästa sätt, säger Lein.

Vad har du för tips till dem som ska börja gymnasiet?
– Stressa inte! Oavsett var du hamnar så kommer det bli rätt och bra. Man ska göra det bästa av det och du kommer hamna rätt tillslut.