Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan! En gymnasieskola för dig som värdesätter engagerade lärare, stark gemenskap och utmaningar. Vi rustar dig för framtiden och gör dig förberedd på högre studier efter gymnasiet – Så att du kan göra skillnad!

Elever utanför skolans lokaler

Om Klara Vallgatan

På Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan brinner vi för att du ska få bästa möjliga gymnasietid. En tid som ger dig kunskap, redskap och perspektiv på framtiden, men även vänner för livet. Vi tycker att omvärlden är viktig och du som elev har möjligheten att resa utomlands med skolans Erasmusklubb under din tid hos oss.

Följ oss

Följ oss gärna på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Ett mer hållbart gymnasium

• Högskoleförberedande

Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

• Hållbarhet för framtiden

Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

• Med ett globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Våra gymnasieprogram

Klara Teoretiska Gymnasium Göteborg Vallgatan erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig förberedelserna som krävs för att studera vidare på universitet och högskola.

Se alla nyheter