Kvalitetsarbete på KLARA

Kommunikation och samtal är en viktig ingrediens för oss på Klara Teoretiska Gymnasium. Att se varandra, visa respekt och få möjlighet till egen utveckling utgör för oss en väsentlig grund för lärande.

Trygghet och kvalitet

Vår kvalitet är ett resultat av tydliga strukturer och kunniga och trygga lärare som gärna samarbetar kring elevernas olika kurser. Vi har ett stort intresse för aktuella skolfrågor och är måna om att hålla oss uppdaterade. Vi har även ett gemensamt intresse att utveckla våra skolor för att nå ännu bättre resultat.

Både erfarenhet och forskning säger att det är viktigare att du studerar än att du vet vilket yrke studierna ska leda till. Den karaktär och den personlighet du formar under dina tre år hos oss kommer att ge dig viktiga förutsättningar oavsett vad du sedan väljer att göra – studera på universitet eller högskola i Sverige eller utomlands, starta eget företag eller kanske gå direkt in på arbetsmarknaden. Tillsammans kommer vi att förbereda och stötta dig, hur du än väljer!

En grupp elever står tillsammans utomhus och kollar in i kameran.

Vill du veta mer om vårt kvalitetsarbete?

• Kontakta oss

Har du några frågor om våra verksamheter till vår ledning? Klicka dig vidare för att kontakta oss.

Elever utanför skolan
  • Våra kvalitetsresultat

Vi arbetar systematiskt med vårt kvalitetsarbete på alla våra verksamheter. Ta del av resultaten här!

Elever studerar med sina datorer