För SYV

Klara Teoretiska Gymnasium erbjuder tre teoretiska högskoleförberedande gymnasieprogram med totalt sex olika inriktningar. Vi vill väcka elevernas samhällsengagemang och ge de bästa möjligheterna för vidare studier. Allt utifrån ett globalt perspektiv med fokus på hållbarhet i alla led.

Elever och lärare kollar på en laptop

• Katalog

Ladda enkelt ner KLARAS digitala gymnasiekatalog och ta del av information om våra program och inriktningar.

Lärare hjälper elever med en uppgift
  • Kvalitet

Ta del av våra kvalitetsrapporter från skola och huvudman för insyn i vårt arbete med utbildningskvaliteten på våra skolor.

Elever studerar med sina datorer
  • Elevhälsa

Din hälsa är viktig! Behöver du komma i kontakt med elevhälsoteamet? Här kan du läsa mer om vårt elevhälsoarbete.

Elever umgås i skolans gemensamma lokaler

Våra Gymnasieprogram

På Klara Teoretiska Gymnasium erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig bästa förberedelsen för universitet och högskola.

• Ekonomiprogrammet

Är du intresserad av ekonomi, juridik, entreprenörskap och marknadsföring?

• Inriktning
      • Juridik
      • Ekonomi
    Elever lyssnar på en föreläsning i en stor sal
  • Naturvetenskaps­programmet

Ser du en framtid som läkare, veterinär, biolog eller kanske forskare?

• Inriktning
      • Naturvetenskap & Samhälle
      • Naturvetenskap
    Elever i vita rockar och skyddsglasögon laborerar

Kontakt

Behöver du komma i kontakt med någon på skolan? Här hittar du kontaktuppgifter till skolans personal.