Porträttbild på elev.

Joy berättar om Ekonomiprogrammet

Det är en väldigt fin gemenskap på KLARA, det är enkelt att prata med lärare och elever och man känner sig välkommen när man kommer till skolan!

Varför KLARA?
Lärarna är medvetna om elevers mål och gör sitt bästa för att varje elev ska kunna uppnå dessa. Främst genom att peppa, tipsa och ha en tydlig kommunikation.

Berätta om ditt program!
Jag vill gärna bli egenföretagare i framtiden, därför valde jag  Ekonomiprogrammet för att jag ansåg att det är det programmet med bäst förutsättningar. Sedan är jag intresserad av hur ekonomi och företagande fungerar generellt sätt. Det som är roligast är är att vi får lära oss om hur olika företag arbetar!

Hållbarhet på KLARA
KLARA i Sundsvall är en FN-certifierad gymnasieskola och vi arbetar mycket med hållbarhet i samtliga kurser. Generellt har vi det hållbara perspektivet i fokus i våra arbeten. Vi firar också FN-dagen, genom att tävla i lag om olika priser kopplat till vilket lag som gjort den bästa insatsen för den hållbara utvecklingen. Det är roligt samtidigt som man gör något nyttigt!