Hoppa till innehållet

Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall, hos oss får du en personlig skola med öppet klimat och god sammanhållning. Vår styrka ligger i personalens engagemang och hur vi skapar trygghet och gemenskap via olika aktiviteter!

Elever umgås i skolans gemensamma lokaler

Om Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall

Vårt koncept är ganska enkelt: kvalitet rakt igenom och kunskap genom glädje och gemenskap. Förutom den kvalitet som du får i utbildningen genom våra fantastiska lärare så vet vi att trivsel och trygghet är en förutsättning för lärande. Vi lägger därför stor vikt vid roliga aktiviteter under året för att skapa trygghet och gemenskap.

Följ oss!

Följ oss gärna på Instagram och få en inblick i vad som händer på vår skola. Vi tar dig ut i världen och in framtiden.

Ett mer hållbart gymnasium

• Högskoleförberedande

Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

• Hållbarhet för framtiden

Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

• Med ett globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Våra gymnasieprogram

Klara Teoretiska Gymnasium Sundsvall erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig förberedelserna som krävs för att studera vidare på universitet och högskola.

Se alla nyheter