Porträttbild på elev.

Vår alumn Zina berättar om Naturprogrammet på KLARA

Zina Abed Al Sattar läste Naturvetenskapsprogrammet på KLARA i Malmö och tog studenten år 2020. Nedan berättar hon om varför man ska välja KLARA och ger sina bästa tips till dig som står inför gymnasievalet!

Vad gör du idag?
Jag läser Läkarprogrammet på Göteborgs Universitet. Jag älskar min utbildning och har vetat att jag vill bli läkare sedan jag gick i grundskolan – det har alltid varit mitt mål!

Varför ska man välja KLARA?
Lärarna! En av de viktigaste anledningarna. Jag älskar lärarna på KLARA, jag hade inte kommit så här långt om inte det vore för all stöttning jag fick från mina lärare. De brydde sig om en och ville verkligen ens bästa!

Vad tar du med dig från dina tre år på KLARA?
Jag fick den bästa förberedelsen inför universitet! Mina lärare utmanade mig under min gymnasietid, samtidigt som jag utmanade mig själv en hel del. På lektionerna hade vi fokus och på rasterna hade vi roligt, på så vis fick jag även med den sociala aspekten under min skoltid.

Vad är ditt bästa tips till en som ska välja gymnasium?
Gå på öppet hus och testa på att vara elev för en dag, var inte rädd för att besöka öppet hus flera gånger om du behöver det. Kom dit redo med frågor och var förberedd inför ditt besök!

Se alla nyheter