Klara Teoretiska Gymnasium Sollentuna

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium i Sollentuna. Vi rustar dig för en värld full av möjligheter där du med kunskap, engagemang och driv kan göra skillnad.

En grupp elever står vid ett bord och pratar.

Om KLARA Sollentuna

På Klara Teoretiska Gymnasium Sollentuna arbetar vi i nära relation till dig som elev för att kunna stötta dig på bästa sätt i din strävan att nå dina mål. Vi är ett litet gymnasium där alla känner alla. Studiero och trivsel är viktigt för oss tillsammans med god sammanhållning mellan er elever och mellan elever och personal – vi vill att du ska kunna nå din fulla potential hos oss.

Följ oss

Följ oss gärna på Instagram för att se vad som händer på vår skola!

Ett mer hållbart gymnasium

• Högskoleförberedande

På Klara Teoretiska Gymnasium får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

• Hållbarhet för framtiden

På Klara Teoretiska Gymnasium ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

• Med ett globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på Klara Teoretiska Gymnasium ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Våra gymnasieprogram

På Klara Teoretiska Gymnasium Sollentuna erbjuder vi teoretiska gymnasieprogram som ger dig förberedelserna som krävs för att studera vidare på universitet och högskola.

Se alla nyheter