Personporträtt

Hur är det att arbeta på KLARA Malmö? Vår lärare Gustav berättar

Jag blev lärare för att jag brinner att hjälpa ungdomar att nå sina mål och se dem utvecklas, säger Gustav Grytzell Månsson, lärare i samhällskunskap och geografi på KLARA Malmö.

Varför ska man välja KLARA?
– Jag anser man ska välja KLARA Malmö för det är en liten skola där du lär känna alla på skolan. Vi lärare arbetar tätt ihop så du ofta kan bli bedömd i flera ämnen i samma uppgift. Jag har arbetat på KLARA länge och trivs med litenheten och att man verkligen får lära känna alla elever.

Varför tycker du att man som elev ska välja KLARA?
– Vi på KLARA Malmö är en Europaambassadörskola, Amnestyskola, Eramus+ certifierad och We Change samarbetsskola. Detta gör att du som elev kan få möjligheten att åka utomlands och engagera dig i viktiga frågor och då göra skillnad på riktigt.

Berätta om ett spännande projekt på skolan!
– Vi har på KLARA Malmö varit med i projektet South Baltic Bridge som var ett samarbete mellan Sverige, Danmark, Tyskland, Litauen och Polen. Våra elever fick besöka dessa länder och tillsammans med de andra eleverna försöka göra Östersjön mer hållbar. Detta genom vattenkvaliteten, transporten, källsortering osv. Vi ser fram emot att du söker KLARA Malmö och blir en del av ett liknande projekt!

Se alla nyheter