Din resa
börjar här

Vi rustar dig för en värld av möjligheter där du med din kunskap, ditt engagemang och ditt driv kan göra skillnad. Få den bästa förberedelsen för studier på högskola eller universitet, och ditt första steg mot framtiden. Välkommen till oss!

En grupp elever sitter tillsammans i en trappa.

Om KLARA

• Högskoleförberedande

På KLARA får du en försmak av akademiska studier redan på gymnasiet. Vi hjälper dig att utveckla din studieteknik så att du blir bättre förberedd för vidare studier.

Grafiskt element av en rosa trappa
  • Hållbarhet för framtiden

På KLARA ger vi dig verktygen som du behöver för att kunna leva ett klimatsmart och hållbart liv som gör skillnad i ett större perspektiv – oavsett vilket program du väljer.

Grafiskt element av ett rosa löv
  • Globalt fokus

För att ge dig de bästa förutsättningarna för framtiden har vi på KLARA ett globalt perspektiv och knyter FN:s globala mål direkt till undervisningen.

Grafiskt element av en rosa cirkel

Här finns Klara Teoretiska Gymnasium

Klara Teoretiska Gymnasium har elva skolor, i sju olika städer från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Välj din skola nedan!

Se alla nyheter